Träning tisdagar utomhus

Träningen kommer att läggas upp utifrån restriktioner som finns idag. Vi kommer att vara utomhus, göra individuella övningar, inte röra varandra samt hålla minst 2 m avstånd.

Vi tänker fortfarande Jujitsu med inriktning: rörelse, teknik, fys, styrka och kondition.

Passen kommer att innehålla bla.  löpning med olika övningar längst spåret, förflyttning, atemis, blockering, spark/slag samt kondition och styrka. Barnpasset innehåller också lite lekfulla övningar.

.

Vi tränar varje tisdag fram till terminsavslutningen 2/6. Träning barn, ungdomar och vuxna.

Ingen träning för Plusteam eller Knattar, då vi inte kan garantera att de håller avstånd, inte rör varandra samt följer restriktionerna som finns idag.

Schemat blir så här:

18.00-19.00 barngruppen fr 7 år

19.00-20.00 ungdomar, Jujitsu Light och vuxna. Deltagare från Box and Sweat är också välkomna.

Plats: Gröningen vid Karlslundsparken. Gräsmattan mellan Karlslundsparken och ridhuset.

Kläder: sköna oömma träningskläder (ej dräkt), bra utomhusskor att springa i, vattenflaska.

.

Enligt Folkhälsomyndigheten ska vi fortsätta hålla avstånd och undvika allt för stora samlingar. Vilket betyder att inga föräldrar eller syskon bör närvara vid träningen.

Bestäm en plats med barnet var ni lämnar av/hämtar upp dem, kanske vid parkeringen eller vid en stig?

Håll alltid avstånd till andra som finns i närheten.

.

Vi regn ställer vi in träningen. Vi kommer att meddela om träningen är inställd. Dubbelkolla alltid på hemsidan/FB.

 

.

Tänk också på att om du känner dig sjuk och har symptom som feber, torrhosta, halsont och huvudvärk så måste du stanna hemma.

Om någon i din närhet har drabbats av Covid -19 eller tillhör en riskgrupp så ska du heller inte närvara vid träningen, utan stanna hemma och följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer.

Läs mer under: Folkhälsomyndigheten

 

Välkommen!


Kommentarer är inaktiverade.